24/11/10

Αλήθεια, πως νιώθει άραγε κάποιος που έχει δυσλεξία; Αυτό το video θα μας λύσει την απορία.

Μπορεί,

-  να βλέπεις κάποια γράμματα ανάποδα ή αντίστροφα.
-  να βλέπεις το κείμενο να κινείται στη σελίδα.
-  να μην είσαι σε θέση να ξεχωρίσεις κάποια από τα γράμματα που μοιάζουν (π.χ. α-ο, 3-ε, β-θ, π-τ).
-  να βλέπεις τα γράμματα στο κείμενο να είναι ανακατεμένα και σε αταξία.
-  να βλέπεις τα γράμματα και τις λέξεις κολλημένες μαζί.
-  να αναγραμματίζεις τα γράμματα μιας λέξης.
-  τα γράμματα και οι λέξεις να σου φαίνονται εντάξει, όμως να αισθάνεσαι ζαλάδα ή πονοκέφαλο, ή να πονά το στομάχι σου κάθε φορά που προσπαθείς να διαβάσεις.
-  να βλέπεις τις λέξεις κανονικά, αλλά να μην μπορείς να τις διαβάσεις δυνατά, δηλαδή να μην μπορείς να συσχετίσεις τα γράμματα με τους ήχους και να τους κατανοήσεις.
-  να είσαι ικανός να συνδέσεις τις λέξεις με τους ήχους τους και να τις προφέρεις, αλλά να μην μπορείς να αναγνωρίσεις λέξεις που ήδη έχεις διαβάσει ξανά στο παρελθόν. Κάθε φορά σου φαίνεται ότι τις βλέπεις για πρώτη φορά.
-  να είσαι ικανός να διαβάσεις τις λέξεις ικανοποιητικά, αλλά να μην μπορείς να καταλάβεις το νόημα και να θυμάσαι αυτά που μόλις διάβασες, ασχέτως αν το διάβασες πολλές φορές.



Πώς είναι να είσαι δυσλεξικός…
Όταν μιλάω σε κοινό, εξηγώ ότι να είσαι δυσλεξικός είναι σαν το τρέξιμο σε μια κούρσα 100 μέτρων. Στο δρόμο μου έχω εμπόδια, αλλά κανείς άλλος δεν έχει. Έχω αυτή την αίσθηση ότι είναι άδικο να είμαι ο μόνος με εμπόδια, αλλά δεν ξέρω πώς να το εξηγήσω. Σύντομα το συναίσθημα αυτό με αφήνει, καθώς το όπλο εκπυρσοκροτεί για την εκκίνηση και ξεκινάω να τρέχω.

Προσπαθώ να τρέξω όπως οι άλλοι συμμαθητές μου, μιας και όλοι είχαμε την ίδια εκπαίδευση στο πώς να τρέξουμε. Μα τότε, χτυπάω το πρώτο εμπόδιο και πέφτω με το πρόσωπο. Οι γονείς μου και οι δάσκαλοι γελάνε εις βάρος μου από τις κερκίδες, «προσπάθησε περισσότερο, τα άλλα παιδιά τρέχουν καλύτερα, πρέπει να είσαι τεμπέλης ή αργός». Τραβώντας τον εαυτό μου να σηκωθεί, προσπαθώ να τρέξω γρηγορότερα, και πέφτω ακόμα σκληρότερα αφού χτυπήσω το επόμενο εμπόδιο.

Τότε, κάποιος παίρνει το χρόνο να μου δείξει πώς είναι να ξεπερνάς εμπόδια, και σαν Ολυμπιονίκης δρομέας ξεπερνώ τους άλλους συμμαθητές μου. Το κλειδί, ωστόσο, είναι ότι πρέπει να το κάνω διαφορετικά, με τον τρόπο που ταιριάζει σε μένα.

To να μαθαίνεις είναι σαν ένα κοστούμι ραμμένο πάνω σου, παίρνει λίγο καιρό και είναι μοναδικό για τον καθένα.

Girard Sagmiller

Πηγές:
YouTube-What is like to have dyslexia?
http:// dyslexia-cyprus.com
http://dyslexiamylife.org

Λυμπεροπούλου Ελένη
Ψυχολόγος
ikid Χαϊδαρίου
www.ikid.gr




Σχετικά άρθρα
Πώς είναι να έχεις δυσλεξία; | Στρατηγικές μελέτης | Σχολική Φοβία | Αυτοεκτίμηση και τρόποι ενίσχυσης
| Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Δυσγραφία | Μικρές ιστορίες: Ο Γιωργάκης και το σχολείο

Categories:

2 comments:

Mολις ειδα το βιντεο για τη δυσλεξια τα ματια μου ετρεξαν δακρια πονου αλλα και ανακουφισης...να καποιοι καταλαβενουν πως ενιωθα τοσα χρονια. Τοσα χρονια ποσο υπεφερα με ολα αυτα γυρο μου που για τους αλλους ηταν απλα και εγω βασανιζωμουν ανελεητα...ακουγα φωνες ετρωγα ξυλο γιατι ελεγα πως χοροπυδουν τα γραμματα και μου ελεγαν αυτο δεν γινετε απλα δεν θες να διαβασεις και βρισκεις δικαιολογιες,διαβαζα μαζι με την κολητη μου και εκεινη εγραφε για 18-20 ενω εγω για πολυ λιγοτερο γιατι δυσκολευωμουν να θυμηθω τι ειχα διαβασει...τις ατελειωτες τημωριες που τελικα ηταν ανιδεοι να καταλαβουν τι μου συμβενει για να με βοηθησουν.ΠΟΝΑΕΙ ΠΟΛΥ μακαρι να μην πονεσουν αλλα παιδια οπως εγω.Αν και πλεων ειμαι 43 ακομα ποναω και τρεμω και για τα παιδια μου μην τυχων ειναι δυσλεκτικα (κουτο αλλα το φοβαμε)...Μπορουσα να πω τι ειχα ακουσει απο την παραδωση μα ποτε να γραψω τι ειχα διβασει.Δεν ειμαι χαζη το μυαλο μου κοβει για οτιδηποτε τεχνικο στα θεωριτικα ειναι το θεμα.Τελος παντων οσοι εχετε ενα τετοιο παιδι μην το πονεσετε σαν εμενα απλα βοηθηστετο...τωρα υπαρχουν τροποι και ενημερωση.

Δεν με αφήνει να δω το βίντεο λέει ότι είναι ιδιωτικό...

Δημοσίευση σχολίου