«θέλω το παιδί μου να είναι προετοιμασμένο για τις ξένες γλώσσες που θα κάνει αργότερα στο σχολείο», «δεν του αρέσει το ποδόσφαιρο αλλά πάνε όλοι οι φίλοι του», «αν δεν κάνει κάθε απόγευμα από μια δραστηριότητα τότε θα κάθεται όλη μέρα μπροστά στην τηλεόραση», «δουλεύω όλη μέρα οπότε κάτι πρέπει να κάνουν και τα παιδιά αφού δεν είμαι στο σπίτι».
Αυτές είναι οι πιο συχνές εξηγήσεις που δίνουν οι γονείς για το φορτωμένο πρόγραμμα των παιδιών.
Πλέον, πολλά παιδιά έχουν πολλά πράγματα να κάνουν αλλά πολύ λίγο χρόνο για να τα κάνουν.
Είναι δύσκολο να διαχωριστεί, αν όλα αυτά γίνονται επειδή οι γονείς πιέζουν τα παιδιά ή επειδή τα ίδια τα παιδιά δεν θέλουν να υστερούν σε τίποτα από τους συνομηλίκους τους.
Όποιος και αν είναι ο λόγος δεν χρειάζεται να κάνουν όλων των ειδών τις δραστηριότητες. Δεν είναι απαραίτητο να κρατάμε ένα παιδί μόνιμα απασχολημένο γιατί έτσι θα μάθει περισσότερα πράγματα. Χρειάζονται ελεύθερο χρόνο για να παίξουν, να ξεκουραστούν, να εξερευνήσουν και να μάθουν μόνα τους.
Όποιος και αν είναι ο λόγος δεν χρειάζεται να κάνουν όλων των ειδών τις δραστηριότητες. Δεν είναι απαραίτητο να κρατάμε ένα παιδί μόνιμα απασχολημένο γιατί έτσι θα μάθει περισσότερα πράγματα. Χρειάζονται ελεύθερο χρόνο για να παίξουν, να ξεκουραστούν, να εξερευνήσουν και να μάθουν μόνα τους.
Οι αθλητικές δραστηριότητες είναι μια καλή ευκαιρία για να μάθει το παιδί να λειτουργεί με ομαδικότητα, πειθαρχεία και να γυμνάζεται ταυτόχρονα αλλά όλα αυτά πρέπει να γίνονται εφόσον το ίδιο το παιδί περνάει καλά και διασκεδάζει μέσα από τέτοιου είδους δραστηριότητες.
Το κλειδί για να μην παγιδευτούμε μέσα στις απαιτήσεις της εποχής μας είναι να διαβάζουμε τα σημάδια που μας δίνει στο τέλος της μέρας, πόσο κουρασμένο είναι, πόσο ευχάριστα πέρασε τη μέρα του και πόσο ανυπομονεί για την επόμενη δραστηριότητα.
Το κλειδί για να μην παγιδευτούμε μέσα στις απαιτήσεις της εποχής μας είναι να διαβάζουμε τα σημάδια που μας δίνει στο τέλος της μέρας, πόσο κουρασμένο είναι, πόσο ευχάριστα πέρασε τη μέρα του και πόσο ανυπομονεί για την επόμενη δραστηριότητα.
Πηγή: kidshealth
Μετάφραση: Μπροκάκη Άννα, Λογοθεραπεύτρια ikid Πετρούπολης
Επιμέλεια: Oμάδα ikid
Σχετικά άρθρα
Πώς είναι να έχεις δυσλεξία; | Στρατηγικές μελέτης | Σχολική Φοβία | Αυτοεκτίμηση και τρόποι ενίσχυσης | Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Δυσγραφία | Μικρές ιστορίες: Ο Γιωργάκης και το σχολείο
Categories:
ψυχολογία παιδιών
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου