4/1/11

Παιχνίδια και δραστηριότητες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του παιδιού μας, ενώ μας διασκεδάζουν και μας μαθαίνουν…..!!!

Είναι σαββατοκύριακο… Είστε στο σπίτι με τα παιδιά και σκέφτεστε τι μπορείτε να κάνετε μαζί τους, που να είναι διασκεδαστικό και συγχρόνως ωφέλιμο! Σας προτείνουμε λοιπόν μερικά παιχνίδια- δραστηριότητες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων του παιδιού, μας διασκεδάζουν και μας μαθαίνουν…..!!! 

Μαντεύω το πρόσωπο!
Η μαμά ζωγραφίζει σε κάθε χαρτί ένα σκίτσο από κάποιο μέλος της οικογένειας. Έπειτα τα βάζουν όλα μπροστά τους και ρωτάνε «ποιός είναι αυτός; Πώς το κατάλαβες;». πχ. «Αυτός είναι ο μπαμπάς, το κατάλαβα επειδή είναι ο πιο ψηλός. Αυτός είναι ο αδερφός μου ο Γιώργος, το κατάλαβα από τα γυαλιά.»

Τραγουδάμε και κάνουμε! 
Διαλέγουμε ένα παιδικό τραγούδι και προσπαθούμε να τραγουδήσουμε και να κάνουμε ό,τι λέει το τραγούδι.

Συζητάμε για ένα θέμα!
Βάζουμε ένα θέμα και καθένας λέει ένα χαρακτηριστικό. Πχ «Το μπιφτέκι. Σε ποιόν αρέσει; Ποιός το φτιάχνει; Από τι το φτιάχνει; Με τι άλλο μπορούμε να το φάμε; Τι σχήμα έχει;» Στη συνέχεια προσπαθούμε να θυμηθούμε όλες τις πληροφορίες που βρήκαμε.

Βρίσκω τη σωστή ποσότητα! 
Βάζουμε διάφορα κουτάκια που έχουν μέσα τα περισσότερα από 4 μολύβια το καθένα. Κάποια κουτάκια έχουν περισσότερα και κάποια λιγότερα. Πρέπει το παιδί να αλλάξει τις θέσεις των μολυβιών έτσι ώστε όλα τα κουτάκια να έχουν τον ίδιο αριθμό μολυβιών.

Μαθαίνω τα μαγαζιά! 
Κόβουμε ή ζωγραφίζουμε διάφορα αντικείμενα που αγοράζουμε από τα μαγαζιά (μήλα, καρότα, ψωμί, κρέας, μπλούζες κλπ) και κάθε γωνιά του σπιτιού είναι ένα διαφορετικό μαγαζάκι. Πρέπει λοιπόν το παιδί να τρέξει γρήγορα να τοποθετήσει τις ζωγραφιές στο αντίστοιχο μαγαζάκι (κρεοπωλείο, φούρνος, κομμωτήριο, μανάβικο κλπ).

Μαντεύω το αντικείμενο! 
Κόβουμε από περιοδικά εικόνες αντικειμένων. Παίρνουμε ένα κουτί (ό,τι υπάρχει στο σπίτι, από γλυκά, από σοκολατάκια κλπ) και κάνουμε μία εσοχή στο πάνω μέρος του κουτιού, ώστε να μοιάζει με ταχυδρομικό κουτί. Μοιράζουμε τις εικόνες. Οι παίκτες πρέπει να έχουν ίδιο αριθμό καρτών. Ο πρώτος παίκτης περιγράφει τη λέξη, ώστε να τη μαντέψει ο επόμενος. Ο κάθε παίκτης «ταχυδρομεί» τις εικόνες που κέρδισε. Στο τέλος κερδίζει ο παίκτης που «ταχυδρόμησε» τις περισσότερες εικόνες.

Πηγή: 
Ρόζε Γκόττε (2005) «Γλώσσα και παιχνίδι στο νηπιαγωγείο», 

Μπροκάκη Άννα, 
Λογοθεραπεύτρια ikid Πετρούπολης
Ψόχιου Αγγελική, 
Λογοθεραπεύτρια ikid Χαϊδαρίου



Σχετικά άρθρα
Πώς είναι να έχεις δυσλεξία; | Στρατηγικές μελέτης | Σχολική Φοβία | Αυτοεκτίμηση και τρόποι ενίσχυσης
| Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Δυσγραφία | Μικρές ιστορίες: Ο Γιωργάκης και το σχολείο

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου