7/1/11

Η συμβολή του παιχνιδιού στην βελτίωση της συγκέντρωσης και της προσοχής του παιδιού: Μερικές πρακτικές συμβουλές.

Το παιχνίδι είναι ένα μέσο που μπορεί να προωθήσει την μάθηση εάν χρησιμοποιηθεί σωστά. Με αυτό αναπτύσσονται οι δεξιότητες του παιδιού κατά την πρώιμη παιδική και την νηπιακή ηλικία. Επιπλέον, προσφέρει μια μοναδική δυνατότητα διόρθωσης και στήριξης της ικανότητας συγκέντρωσης και προσοχής ενός παιδιού.

Πιθανόν θα αναρωτιέστε (όπως επίσης πολλοί δάσκαλοι και γονείς), ‘‘Μα είναι δυνατόν να καταφέρω να ασχοληθώ με ένα παιδί που εγκαταλείπει γρήγορα κάθε προσπάθεια;’’

Η απάντηση είναι η εξής: τα παιδία με διαταραχές στην συγκέντρωση έχουν όντως δυσκολίες στο παιχνίδι. Όμως χωρίς εξάσκηση και χωρίς συστηματική αντιμετώπιση των προβληματικών καταστάσεων, δεν παρατηρείται πρόοδος. 
Η ελάχιστη ενασχόληση με ένα διασκεδαστικό και εύκολο παιχνίδι μπορεί να φέρει -μακροπρόθεσμα- θετικότατα αποτελέσματα. 

Να τι μπορείτε να κάνετε για να…απολαύσετε τα οφέλη του παιχνιδιού: 
-  Βρείτε χρόνο για να παίξετε με το παιδί σας τουλάχιστον 3 φορές την εβδομάδα.
-  Επιλέξτε κατάλληλα παιχνίδια ανάλογα με τα ενδιαφέροντα, τις δυνατότητες και την ηλικία του παιδιού σας (Προσοχή: τα πολύ εύκολα είναι βαρετά, ενώ τα πολύ δύσκολα…απογοητευτικά!).
-  Σταδιακά απαιτείστε όλο και περισσότερα (ανάλογα με την πρόοδο), για να αποφευχθούν φαινόμενα ματαίωσης και απογοήτευσης.
-  Το παιχνίδι είναι πάνω από όλα πηγή χαράς και ευχαρίστησης! Σεβαστείτε το! 

Ορισμένα παιχνίδια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη της ικανότητας συγκέντρωσης και προσοχής είναι τα εξής: παιχνίδια εντοπισμού διαφορών/ομοιοτήτων ή κρυμμένων στοιχείων, λαβύρινθοι, κρυπτόλεξα, ομαδικά παιχνίδια (σκεφτείτε πόσοι κανόνες πρέπει να ακολουθηθούν!), παιχνίδια ρόλων, λεπτής κινητικότητας, κατασκευών, παρατηρητικότητας. Ακόμα και κοινές δημιουργικές ενασχολήσεις στηρίζουν την προσοχή, την επιμονή και την υπομονή!

Επιλέξτε σωστά παιχνίδια, περάστε πολύτιμο χρόνο με τα παιδιά σας και στηρίξτε τα σε όλη την διαδικασία μάθησης… 

Βιβλιογραφία: Κυπριωτάκη, Μ. (2004), Διαταραχές της προσοχής-Τρόποι στήριξης και αντιμετώπισης. Ηράκλειο

Επιμέλεια
Ομάδα ikid



Σχετικά άρθρα
Πώς είναι να έχεις δυσλεξία; | Στρατηγικές μελέτης | Σχολική Φοβία | Αυτοεκτίμηση και τρόποι ενίσχυσης
| Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Δυσγραφία | Μικρές ιστορίες: Ο Γιωργάκης και το σχολείο

0 comments:

Δημοσίευση σχολίου