Ο αυτισμός είναι μια πάθηση που παρουσιάζεται μετά την έναρξη της ομιλίας.
Ο αυτισμός δεν είναι μια επίκτητη διαταραχή. Ανησυχητικές ενδείξεις έχουμε από τη βρεφική ακόμα ηλικία. Όταν για παράδειγμα δείχνει να μην ενδιαφέρεται για το περιβάλλον του και δεν παρουσιάζει την αναμενόμενη προσκόλληση σε οικεία πρόσωπα. Οι ενδείξεις όμως που παραπέμπουν συνήθως τους γονείς να απευθυνθούν σε κάποιον ειδικό είναι η καθυστέρηση λόγου και η έλλειψη ενδιαφέροντος για άλλους ανθρώπους που είναι έντονο φαινόμενο κατά τη νηπιακή ηλικία. (Rapin 1997)
Η έλλειψη σιδήρου προκαλεί αυτισμό.
Έπειτα από έρευνες των Latif, Heinz και Cook (2002) σε παιδιά με αυτισμό και σύνδρομο Asperger ανακαλύφθηκε ότι ένα ποσοστό (15%) παρουσίαζε έλλειψη σιδήρου. Ο σίδηρος παίζει σημαντικό ρόλο στην λειτουργία του εγκεφάλου, παρόλα αυτά το υπόλοιπο 85% των παιδιών με αυτισμό δεν παρουσίαζαν έλλειψη σιδήρου, ούτε φυσικά όλα τα παιδιά με έλλειψη σιδήρου παρουσιάζουν στοιχεία αυτισμού. Άρα δεν μπορεί να θεωρηθεί ως αιτία αυτισμού.
Ο αυτισμός είναι μια σπάνια διαταραχή.
Περίπου 1 στα 150 παιδιά διαγιγνώσκονται με αυτισμό. Η εμφάνισή του έχει μεγαλύτερη συχνότητα από το σύνδρομο Down και διάφορες μορφές παιδικού καρκίνου (Fombonne 1998, Gillberg, 1996).
Είναι γνωστά τα αίτια του αυτισμού.
Πολλοί βιολογικοί παράγοντες συμβάλουν στην εμφάνισή του αλλά δεν είναι ακόμα γνωστά τα αίτια του αυτισμού (Rodier, 2000). Γίνονται συνεχώς νέες έρευνες.
Ο αυτισμός ξεπερνιέται με τα χρόνια.
Ο αυτισμός δεν είναι δυνατόν να εξαφανιστεί. Στόχος είναι η κατάλληλη εκπαίδευση έτσι ώστε το παιδί να γίνει ένας λειτουργικός ενήλικας.
Τα παιδιά με αυτισμό έχουν όλα τα ίδια χαρακτηριστικά.
Το φάσμα του αυτισμού είναι αρκετά μεγάλο. Τα άτομα με αυτισμό μπορεί να έχουν κάποια κοινά χαρακτηριστικά αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι όλα ίδια. Κάθε παιδί έχει τη δική του προσωπικότητα και τους δικούς του ρυθμούς μάθησης του οποίους θα πρέπει να σεβαστούμε.
Τα παιδιά με αυτισμό δεν παρουσιάζουν βελτίωση.
Με την κατάλληλη εκπαίδευση μπορούμε να έχουμε αποτελέσματα στο βαθμό που μας επιτρέπει το δυναμικό κάθε παιδιού, το οποίο είναι διαφορετικό σε κάθε περίπτωση. Υπάρχει περίπτωση να δούμε από μικρή έως πραγματικά πολύ μεγάλη βελτίωση.
Καλό είναι να περιμένουμε να ξεκινήσει το παιδί το σχολείο και μετά να ζητήσουμε βοήθεια από κάποιον ειδικό.
Όσο πιο έγκαιρη διάγνωση και έναρξη θεραπευτικών προγραμμάτων τόσο μεγαλύτερη βελτίωση έχουμε.
Τα παιδιά με αυτισμό δεν νοιάζονται για κανέναν άλλο.
Τα παιδιά όπως και οι ενήλικες με αυτισμό νοιάζονται για τους άλλους αλλά δεν μπορούν να το εκφράσουν με κοινωνικά αποδεκτούς τρόπους.
Ο αυτισμός παρουσιάστηκε τα τελευταία χρόνια.
Επίσημα καταγράφηκε το 1943 αλλά υπάρχουν αναφορές σε ανθρώπους και παιδιά που μας παραπέμπουν σε περιπτώσεις αυτισμού πολύ νωρίτερα απλά δεν ήταν επίσημα καταγεγραμμένες.
Πηγές:
Καλύβα Ε. (2005). Αυτισμός: Εκπαιδευτικές και θεραπευτικές προσεγγίσεις.
www.autismhellas.gr
Μπροκάκη Άννα
Λογοθεραπεύτρια
ikid Πετρούπολης
Σχετικά άρθρα
Πώς είναι να έχεις δυσλεξία; | Στρατηγικές μελέτης | Σχολική Φοβία | Αυτοεκτίμηση και τρόποι ενίσχυσης | Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Δυσγραφία | Μικρές ιστορίες: Ο Γιωργάκης και το σχολείο
Categories:
αυτισμός
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου