- Μπορείτε να μαζέψετε αντικείμενα που κάνουν θόρυβο, για παράδειγμα κουδουνίστρες, καμπανάκια, κουδούνια, ένα κουτάλι μέσα σε ένα φλιτζάνι, ξύλινα ραβδιά, μουσικά όργανα, μια χτένα, χαρτί, νερό μέσα σε μπουκάλι κ.α. Δείξτε στο παιδί πως να παράγει ήχους με τα παραπάνω αντικείμενα και ενθαρρύνετε το να το κάνει και αυτό.
- Κατά τη διάρκεια της ημέρας, κάθε φορά που ακούτε κάποιο θόρυβο, στρέψτε την προσοχή του παιδιού σας σε αυτό για να καταλάβει από που προήλθε ο ήχος, έπειτα συζητήστε το μαζί του.
- Δώστε ρυθμό, ακούστε ραδιόφωνο, πιάνο, η οποιοδήποτε μουσικό μέσο διαθέτετε. Δείτε αν το παιδί σας μπορεί να αντιγράψει το ρυθμό σας, χορεύοντας μαζί ή ακόμα και όταν εσείς σταματήσετε. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να περπατήσει, να χοροπηδήσει, να ξαπλώσει, να τρέξει, να χορέψει, τα χειροκροτήματα βοηθούν στην ανάπτυξη του ρυθμού.
- Όταν διαβάζετε εικονογραφημένα βιβλία συζητήστε για τους ήχους που κάνουν διάφορα αντικείμενα που συναντήσατε στο βιβλίο. Μπορείτε να κάνετε τον ήχο του καραβιού –ββββ, της αγελάδας –μμμ κ.α. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να σας μιμηθεί.
- Κόψτε από περιοδικά εικόνες αντικειμένων που κάνουν διάφορους ήχους, κολλήστε τα σε ένα τετράδιο, μιλήστε για τις διάφορες των ήχων και ενθαρρύνετε το παιδί σας να βρει τους ήχους.
- Καθίστε με το παιδί σας σιωπηλοί για λίγα λεπτά κάθε μέρα και ενθαρρύνετε το να ακούσει τους ήχους του περιβάλλοντος. Πηγαίνετε μια βόλτα μαζί και παρατηρήστε τους ήχους που ακούτε. Όταν επιστρέψετε στο σπίτι μπορείτε να ζωγραφίσετε μια εικόνα με τους ήχους που ακούσατε.
- Παίξτε τα μουσικά αγάλματα. Ενθαρρύνετε το παιδί σας να χορεύει έως ότου η μουσική να σταματήσει απότομα, τότε θα πρέπει το παιδί να παραμείνει ακίνητο σαν άγαλμα μέχρι να ξαναρχίσει ή μουσική.
Σχετικά άρθρα
Πώς είναι να έχεις δυσλεξία; | Στρατηγικές μελέτης | Σχολική Φοβία | Αυτοεκτίμηση και τρόποι ενίσχυσης | Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Δυσγραφία | Μικρές ιστορίες: Ο Γιωργάκης και το σχολείο
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου