- Αντιδρά στους ήχους, κοιτάζει ή στρέφει το κεφάλι του προς την πηγή παραγωγής ήχου.
- Χαμογελάει όταν του μιλάτε.
- Αναγνωρίζει οικείες και γνώριμες φωνές.
- Μιμείται και παράγει απλούς ήχους.
- Χρησιμοποιεί κυρίως τα φωνήματα /π/, /μπ/, /μ/ και /ν/ κατά το βάβισμά του.
- Παράγει ήχους ή χρησιμοποιεί χειρονομίες για να δείξει πράγματα που θέλει.
- Οι ήχοι που παράγει ποικίλουν σε συχνότητα και ένταση.
- Κατανοεί απλές εντολές ( π.χ. έλα. κάτσε, κοίτα ).
- Κατανοεί και αντιλαμβάνεται το «όχι» και το «μη».
- Καταλαβαίνει και ανταποκρίνεται στο όνομά του.
- Χρησιμοποιεί και μιμείται μεγαλύτερη ποικιλία ήχων.
- Αναγνωρίζει ονόματα οικείων αντικειμένων ( π.χ. νερό, γάλα. παπούτσι).
- Λέει «μαμά» και «μπαμπά» λειτουργικά.
- Χρησιμοποιεί πιο συχνά φωνήματα αντί για κλάμα για να τραβήξει την προσοχή των άλλων.
- Έχει λεξιλόγιο από 1 έως 3 λέξεις.
- Κατανοεί κυρίως απλές και μερικές διπλές εντολές καθώς και μικρές προτάσεις.
- Έχει ένα λεξιλόγιο από 3 έως 20 λέξεις , κυρίως ουσιαστικά.
- Κάνει μικρές προτάσεις 2 λέξεων ( π.χ. «μαμά γάλα» ).
- Κάνει συνδυασμό χειρονομιών και φωνημάτων.
- Ζητάει επιθυμητά αντικείμενα και κατονομάζει οικεία αντικείμενα.
- Μιμείται κυρίως την πρώτη συλλαβή σύνθετων και μεγάλων λέξεων.
- Έχει ένα παθητικό λεξιλόγιο (κατανοεί) περίπου 300 λέξεων.
- Αρχίζει να κάνει συνδυασμό ουσιαστικών και ρημάτων ( μικρές προτάσεις 2-3 λέξεων).
- Αρχίζει να χρησιμοποιεί αντωνυμίες ( εγώ, μου, εσύ ).
- Απαντάει σε ερωτήσεις τύπου : « Τι είναι αυτό; ».
- Απολαμβάνει να ακούει παραμύθια και ιστορίες.
- Αναγνωρίζει 5 μέρη του σώματός του.
- Εκτελεί και κατανοεί διπλές εντολές.
- Λέει το όνομά του.
- Ο λόγος του να είναι 23-50% καταληπτός από αγνώστους και μη εξοικειωμένους με το παιδί ακροατές.
- Αντιλαμβάνεται ποσοτικές έννοιες όπως «ένα» και «όλο».
- Ζητάει αντικείμενα με το όνομά τους.
- Απαντάει σε κάποιες κλειστού τύπου ερωτήσεις (τύπου ναι-όχι).
- Κατονομάζει ολοένα και περισσότερα καθημερινά αντικείμενα.
- Καταδεικνύει εικόνες σε βιβλία όταν του ζητηθεί.
- Αναγνωρίζει αρκετά μέρη του σώματός του.
- Απαντάει σε απλές ερωτήσεις.
- Κάνει ερωτήσεις 1 ή 2 λέξεων.
- Κάνει προτάσεις 3 – 4 λέξεων.
- Χρησιμοποιεί κάποιες προθέσεις και άρθρα, ενικούς – πληθυντικούς και αρνήσεις «όχι» «μη».
- Κατανοεί το «γιατί», «πόσο» και «ποιανού».
- Έχει ένα ενεργητικό λεξιλόγιο 50 έως 250 λέξεων (ταχεία ανάπτυξη κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου).
- Έχει ένα παθητικό λεξιλόγιο (κατανοεί) 500 έως 900 λέξεων.
- Παράγει σωστά τα φωνήεντα.
- Κατανοεί ερωτήσεις τύπου «γιατί, ποιος, ποιανού».
- Έχει καταληπτή ομιλία κατά 50 – 75 %.
Σχετικά άρθρα
Πώς είναι να έχεις δυσλεξία; | Στρατηγικές μελέτης | Σχολική Φοβία | Αυτοεκτίμηση και τρόποι ενίσχυσης | Όσα πρέπει να γνωρίζετε για την Δυσγραφία | Μικρές ιστορίες: Ο Γιωργάκης και το σχολείο
0 comments:
Δημοσίευση σχολίου